ISTANBUL COFFEE FESTIVAL/ MAISON FRANÇAISE TÜRK TASARIMININ KAHVE KEYFİ SERGİSİ: YASEMİN SİNEM KÖSELECİOĞLU & BURAK AKBIYIK

yasemin koselecioglu p

Yasemin Sinem Köselecioğlu//

Endüstri ürünleri ve moda aksesuarları tasarımcısı olan Yasemin, 1988 Ayvalık doğumludur. 2010 yılında erasmus değişim programıyla 1 yıl Malmö Högskola’da Interaction Design üzerine eğitim almıştır. 2011 İstanbul Teknik Üniversitesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünden mezun olmuştur. 2012 yılında Hisar firmasının ürettiği Nioo Kahve Fincanı, Design Turkey “İyi Tasarım” ödülünü ve ayrıca 2010 yılında İMMİB Tasarım Yarışmalarında 1.lik ödülünü kazanmıştır. Tasarım, Aralık 2012 Design Turkey Sergisi de dahil olmak üzere, çeşitli sergilerde yer almıştır.
2012 senesinde Jewellery Turkey (JTR) tarafından düzenlenen, “Çağdaş Yorum İle Geleneksel Türk Mücevheri” konulu yarışmada, 2.lik ödülü alan Ankinara adlı yüzük tasarımı ile yurt dışı eğitim bursu kazanması sonrasında, 2012-2013 yıllarında 1 senelik İstituto Marangoni/Milan’da Fashion Accessories&Luxury Goods Design üzerine master eğitimi almıştır.
Mezun olduktan sonra, Hare Tasarım’da Corian malzemeden mobilya tasarımı üzerine, sonrasında Altınbaş Holding’e bağlı ONSA İstanbul’da mücevher tasarımı üzerine çalışmalar yapmıştır. Sonrasında Bigbrand reklam ajansıyla reklam-grafik, Herstory firması ve Nuruosmaniye’deki bazı atölye ve ustalarla mücevher tasarımı çalışmalarına freelance olarak devam etmiştir. Aynı sıralarda Oya Akman (oyadesign) ile ambalaj tasarımı ve Ayla Değerli ile tekstil üzerine basılmak üzere desen tasarımları yapmıştır. Şu an ise, ağırlıklı olarak çocuklara yönelik ürünler yapan Ottonya İnovasyon Stüdyoları’nda tasarım çalışmalarını sürdürmektedir.

burak akbiyik p

Burak Akbıyık//

Tasarım danışmanı ve serbest tasarımcı olan Burak Akbıyık 1987 yılında İstanbul’da doğmuştur. İ.T.Ü. ve University of Sassari’de tasarım eğitimini almış olan tasarımcı, yine İ.T.Ü.’de Endüstri Ürünleri Tasarımı yüksek lisans programı kapsamında tez çalışmasına devam etmektedir.

Tasarımcı üniversite yıllarında atıldığı çalışma hayatı boyunca ayakkabı, takı, ev/mutfak eşyası, aydınlatma, mobilya gibi sektörlerde ürünler tasarlamıştır. 2012 yılında Hisar firmasının ürettiği Nioo Kahve Fincanı, Design Turkey “İyi Tasarım” ödülünü ve ayrıca 2010 yılında İMMİB Tasarım Yarışmalarında 1.lik ödülünü kazanmıştır. Tempo dergisi Aralık 2012 sayısında, 25 yaşındaki başarılı insanlar konsepti altında ürün tasarımcısı olarak Burak Akbıyık’a yer vermiştir. Yine 2012 yılında Gecem Aydınlatma için tasarladığı Reversing aydınlatma armatürü, 11. Sanayi ve İnovasyon Sergisinde sergilenmek üzere seçilmiştir. Tasarımcı 2013 yılında Tokyo Designers Week’te STUFFIT Plastik Torba Kirliliğini Azaltan Ürünler koleksiyonuyla Young Creators bölümünde yer almıştır. 2014 yılında TÜBİTAK destekli bir tasarım araştırma projesi kapsamında proje asistanlığı yapmış ve Kapalıçarşı’nın geleneksel üretim ağını büyük ustalarıyla birlikte yakından tanıma fırsatı bulmuştur.

Tasarımcı insanın en doğal ve temel bir parçası olan ve tanımında yer alan eşya metasına gelenek ve inovasyon harmanı ekseninde yaklaşmaktadır. Bu bağlamda benliğimizin dünya ile buluştuğu 5 kapısına, duyularımıza hitap etme amacı gütmektedir.

yasemin koselecioglu 3 yasemin koselecioglu 4

Nioo Kahve Fincanı 2010 Hisar Ödüller: İMMİB Endüstriyel tasarım yarışmaları, konsept kategorisi 1.liği (2010), Design Turkey İyi Tasarım Ödülü (2012)

Türk kahvesi geleneksel olarak kahvede istenen şeker miktarı pişirme sırasında eklenerek hazırlanır. Şeker, içen kişi tarafından değil pişiren kişi tarafından eklendiği için sunum esnasında karışıklık çıkabilmekte ve kahveler yanlış servis edilebilmektedir. Kahve keyfinin kaçmaması için servis karışıklıklarını engellemek amacıyla tasarlanan Nioo kahve fincanı özellikle kalabalık gruplarda hafızaya başvurmadan kahvelerin doğru servis edilmesini sağlamaktadır.

Form, geleneksel kahve kültüründen yola çıkılarak, fincandan taşan kahve keyfi metaforu ile oluşturuldu. Sade, az şekerli, orta şekerli ve şekerli olarak talep edilen Türk kahvesi, fincanıyla ihtiva ettiği şeker oranını gösterecek şekilde pişiren tarafından konumlandırılıyor. Böylece fincandan taşan keyf-i renk tabak ile bütünleşiyor. Fincan ve tabağın bu sade formu grafik ve renkle desteklenen konsepti öne çıkarıyor.

Back to site top