İstanbul’da Paris havası: Türk-Fransız Moda & Tasarım Atölyesi

Türk ve Fransız tasarım dünyasının önde gelen isimleri 24 Eylül 2012’de Fransız Sarayı’nda düzenlenen Türk-Fransız Moda & Tasarım Atölyesi’nde buluştu.

Paris- Île-de-France Bölgesi Gelişme Ajansı ve Paris Capitale de la Création konsorsiyumu tasarım, moda ve dekorasyon alanlarında İstanbul-Paris eksenini güçlendirmek amacıyla Fransa Büyükelçiliği’nin katkılarıyla Türkiye’de ilk kez düzenlediği etkinlik, İstanbul’daki Fransız Sarayı’nda gerçekleştirildi.

Etkinlik kapsamında Maison Française dergisi Yayın Direktörü Melda Narmanlı Çimen’in yönettiği  “Konut tasarımında geleneksellikle modernizm arasındaki geçişler” temalı panel büyük ilgi gördü. Panelde konuşan ünlü Fransız tasarımcı Ora Ito, Paris Maison & Objet fuarının kurucusu Etienne Cochet, Koleksiyon Mobilya kurucusu, ünlü tasarımcı Faruk Malhan, Citizen K dergisi kurucusu Kappauf, Metrekare Halı kurucu ortağı Murat Keteci, dDf ve İstanbul Design Week müdürü Arhan Kayar; konut ve ürün tasarımında geleneksel ürün, desen ve dokuların modernize edilerek günümüze ve geleceğe taşınması üzerine görüşlerini ilettiler.

Özetle; Etienne Cochet iki ülke arasındaki ilişkilerin geçmişten bugüne hep ilerlediğini, bu etkinliğin gelecekte daha kapsamlı ortaklıklar kurulması için bir adım olduğunu, Türk tasarım markalarını ve tasarımcılarını yakından takip ettiğini ve yakın gelecekte Maison & Objet fuarı kapsamında bir Türk Tasarımı sergisine yer vereceklerini söyledi. Tasarımcı Ora Ito, geleneksel kelimesinin mutlaka “kültürel” olması gerekmediğini, tüm markaların bir geçmişi ve geleneği olduğunu, ürünlerin ise markanın geleneği ve tasarımcının çizgisinin doğru oranda bir karışımı olması gerektiğini iletti. Faruk Malhan, günümüzde Orta Doğu’daki şiddet ve huzursuzluk sebebiyle düşüşe geçen Tahran, Şam, Bağdat gibi eskinin kültür başkentlerinin tersine İstanbul’un yükselişe geçtiğini ve Orta Doğu’ya yönelmek isteyen tüm batılı firma ve tasarımcıların odak noktasında İstanbul’un olması sebebiyle burada henüz farkına varmadığımız yepyeni bir enerjinin oluşmaya başladığını söyledi. Bu enerjinin getireceği ivme ile İstanbul ve Avrupa başkentleri arasındaki ticari ilişkilerin de gelişeceğini öngördüğünü iletti. Murat Ketenci, yoğun olarak geleneksel Türk desenlerinin keten, kenevir, ısırgan gibi alışılmışın dışında malzemeler ve farklı renklerle yeni yorumlarının revaçta olduğunu, ancak bu halıları Türk dokuyucu bulmakta zorlandıkları için Nepal’de Tibet düğümüyle ürettiklerini söyledi. Arhan Kayar, IDW kapsamındaki sergi ve seminerlerin içerikleri hakkında bilgi verirken, Kappauf, İstanbul konusundaki izlenimlerini paylaştı.

Paylaşmak ister misin?